Zmiana BIOSu na Linuxie

Nie mając systemu „windy” na komputerze wydaje się to trudne zmienić BIOS ale jest sposób

1. stwórz obraz FreeDOS na pendraiw np. za pomocą programu UNetbootin (USB sformatowane na fat32)
2. skopiuj plik z BIOSem  np.E6410***.exe na niego
3. bootuj  z USB  jako „live FreeDos session”
4. uruchom plik EXE. (zmiana dysku to np. „C:”  „D:” ), pliki „dir”

Najnowsza wersja systemu to Freedos 1.1 z oficjalnej strony  a w UNetbootin najnowszy jest 1.0 i za nic nie mogłem wgrać 1.1 na USB(błędy podczas bootowania) więc najpierw nagrałem 1.1 i nadpisałem go 1.0, może tylko u mnie takie problemy.

&

Wcześniej próbowałem zmienić za pomocą WINE ze strony:
https://wiki.ubuntu.com/DellBIOS
ale coś poszło nie tak być może to moja wina gdyż miałem odłączone zasilanie i słabą baterie i stało się najgorsze laptop „zdechł”.
Sposób na reanimacje na laptopie Dell Latitude D830 okazał się prosty odłączyć baterie podtrzymującą BIOS, zostawiłem ją odłączoną na parę godzin i laptop wkońcu włączył się tak że mogłem zrobić update za pomocą FreeDos

#

Sposób na zdjęcie hasła w Biosie za pomocą generatora na laptopy Dell:
http://www.tech-faq.com/reset-dell-bios-password.html

 Odblokowanie Biosu

 

One response to “Zmiana BIOSu na Linuxie

  1. W moim laptopie podczas aktualizacji BIOS-u pojawia się informacja, żeby nie odpinać zasilania. Myślę, że po prostu po ponownym uruchomieniu (wtedy jest kończona instalacja) nie działa ACPI, co uniemożliwia korzystanie z baterii. BIOS-u po prostu nie można nadpisywać na zasilaniu bateryjnym.

Skomentuj

